Phone House tackar Phone Family för den ”fina” marknadsföringen!
Nu är klockan över tolv, jag är förkyld och hostar. Denna minikrönika skrev jag för Telisols räkning. Efter övervägande så har vi valt att inte publicera den i Telisols namn. Anledningen till detta är att vi har en policy att inte uttrycka oss i negativa ordalag om konkurrenter och samarbetspartners till Telisol.
Jag har däremot ingen policy mot att göra det i eget namn och egentligen är det ingen kritik mot något specifikt företag även om vissa nämns i texten. Det är fenomenet och telekombranschens bekymmer och tillkortakommande jag ville beröra. Återigen, jag talar väl för döva öron, men jag bjuder de döva på detta:
(Vi skulle också ha kunnat censurera artikeln men jag tror inte på censur.)
Jag har som tidigare nämnt tagit ställning mot hur telekombranschen fungerar och hur vi, som kollektiv, framställs. Jag och det bolag jag representerar tar som tidigare nämnt ansvar för våra handlingar och våra misstag och försöker göra rätt för oss! Vi säger också att det inte räcker, alla måste ta ansvar, ALLA, Telisol, konkurrenter, operatörer och kunder.
Plus hade häromdagen en granskning av Phone Family, bolaget sågades så det sjöng om det och det kommer att ge eko för alla i branschen under en lång tid framöver. Jag lägger inte någon värdering i Phone Familys agerande, det är inte min uppgift. Det är Phone Family som får göra detta.
För några år sedan granskades Phone House av Uppdrag granskning. Som aktiv i branschen tyckte jag, personligen, att granskningen var ren propaganda. Reportaget var ensidigt och vinklat, man intervjuade och lyssnade enkom på missnöjda medarbetare, man frågade ingen som trivdes på Phone House. Jag kan offentligt säga att jag gav Phone House och dess VD stöd under denna tid. Jag menar vi inte att Phone House har gjort allt rätt, det är upp till Phone House att rannsaka sig själva, men vinklingen var lika relevant som att säga att Janne Josefsson har fula glasögon och därmed är hela hans person förkastlig.
Oavsett vad jag tyckte så fick programmet och debatten ett enormt genomslag.
Tack vare den granskning som Plus gjorde av Phone Family så undrar jag nu följande:
– Vem, som inte arbetar i branschen eller följer telekombranschen aktivt, kommer att kunna skilja på Phone Family och Phone House?
Jag hävdar med bestämdhet att detta inte bara kommer att skada ett företag med ett snarlikt namn, utan hela branschen.
Tack för marknadsföringen!