Hur kan ni bete er som ni gör!? Inkompetens
Jag är ingen person som skriver gnällmail. Fel kan alla göra men man måste rätta till dem. Jag skriver hellre om företag som gör BRA saker, ser det positivt men nu räcker det…
Jag är egenföretagare med massor med anställda som har Teliaabonnemang. Mitt abonnemang har dock legat kvar hos Telenor sedan Europolitantiden. Jag har faktiskt till och med varit anställd på både Europolitan och Vodafone.
Min fru som varit anställd i ett av bolagen men slutade för att gå till ett annat arbete skulle då portera till Telenor från Telia och överlåta numret från företaget till ett privatabonnemang. Vi fick ut ett SIM-kort och fick besked att porteringen skulle gå igenom den 6/8. Den 6/8 stängdes hennes Teliaabonnemang med det nya SIM-kortet fungerar inte. Hon har alltså varit HELT utan telefon i 5 dagar nu innan helgen.
Vårt bolag med flera anställda har idag Telia, jag har valt att stanna kvar på Telenor. MEN… En annan effekt av Telenors pinsamma pillande i systemet var de samtidigt ändrade något så att jag inte ringa ut. När jag ringer så säger telefonen: -” ”Numret du valt finns inte i den privata nummerplanen”. Jag kan skicka SMS och MMS, surfa och folk kan ringa till mig. Jag kan inte ringa ut.
Jag har pratat med massor med människor på kundtjänsten. Alltifrån företagsavtal till storkundsavtal. Rafael, Josef, Jennifer m.fl. De säger att min frus portering har stoppats, ändå ligger numret hos Telenor enligt dem? En smart supportkille sa att numret nu låg i ”cyber space”. WTF?!?!?
Mitt felmeddelande på abonnemanget har de aldrig hört talas om. Jag förklarar att jag inte kan ringa mina jobbsamtal. Ingen kan nå min fru. Vi har barn som är 7 och 8 år gamla. De kan inte ringa sin mamma om det är något och hon kan inte ringa till dem. Jag kan inte ringa till barnen om det är något osv…
Varje person jag pratar med på Telenor säger att en tekniker får titta på det. Ingen återkopplar. Jag ringer varje dag och får prata med en ny person som lovar att återkoppla. Ingen kan säga när Rebeccas nummer kommer igång igen! Ingen kan säga när jag kan ringa ut igen… Varje ny människa vi pratar med säger att de ska skicka det till en tekniker. Varje ny människa säger också att det inte finns ett teknikerärende på det?!
Jag är så sjukt förbannad så jag kokar! För er som inte arbetat i branschen så är det så att när en portering genomförs så frågar operatör 1, operatör 2 via ett system som svarar på kort tid om det är godkänt att portera numret. Så var fallet även här. Det är som man säger ”Piece of Cake”. Jag har själv gjort det i Telenor Online 1000 ggr. Telenor själv klarar det inte…
VAD FAN ÄR ERT PROBLEM!!?!?!?!!